About Me

Wednesday, September 10, 2008

jiKa RinDu...

10 Ramadan menjelang lagi. Mengingati tarikh ini, cukup membuatkan hati Moon berasa sebak. Jika dibiarkan Moon mengenangkan kembali peristiwa yang pernah berlaku pada tiga tahun yang lalu, pasti Moon akan mengalirkan air mata. Sukarnya hendak menangkis kesedihan itu. Wajah seseorang terimbas di ruang ingatan. Wajah itu penuh dengan kasih sayang. Nasihat demi nasihatnya masih segar bertapak di hati ini. Dan rasa rindu mula menggebu di jiwa.

Sahadan bin Mohd Salleh... satu nama yang tidak mungkin Moon lupakan. Kadangkala berharap benar dapat mengulangi kisah-kisah silam. Ingin sangat dapat bertemu semula, menghabiskan masa yang dulu jarang Moon luangkan bersama. Untuk mengungkap kerinduan itu, memang payah Moon menukilkannya. Kerana kerinduan itu tidak terzahir dengan kata-kata sahaja. Hanya doa Moon kirimkan, agar arwah abah ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Amin...

Ini kali pertama Moon berbicara tentang hal yang lebih peribadi. Kerana Moon fikir, tarikh hari ini menyebabkan Moon benar-benar berasa kehilangan. Membuatkan Moon mula menganggap bahawa kasih sayang yang kita ada selama ini perlu ditunjukkan pada setiap masa, selagi nyawa masih dikandung badan. Apatah lagi dengan sesama insan.

2 comments:

Hezzy Azra... said...

Salam Moon,
I know how it feels losing a father...Al-Fatihah utk arwah abah Moon.

...: muRn! aQ!La :... said...

thx kak hezzy...