About Me

Wednesday, April 15, 2009

...sEkaLi kAki meLanGkaH...

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 09 akan bermula tak lama lagi. Nampaknya, sekali lagi kita berpesta di PWTC bermula 17 - 26 April 2009. Tapi ni bukan pesta-pesta tak senonoh tau. Yalah... kalau dulu bila sebut perkataan pesta, automatik orang akan bayangkan hal-hal yang negatif. Jangan risau, pesta yang ni penuh dengan ilmu.

Seperti tahun-tahun sebelum ni, Moon tetap akan ke PWTC untuk memeriahkan pesta tu. Kalau nak jumpa Moon kat sana, boleh saja (sambil senyum malu-malu).
Tapi bukan sebagai penulis. Tugas sebagai tulang belakang Alaf 21 lebih memerlukan Moon. Nak kata Moon orang kuat, Moon sebenarnya nampak lembik sikit. Wakahaha...

Entahlah... kebanyakan orang yang Moon kenal, first impression dia orang pada Moon - Moon ni lemah-lembut. Padahal, Moon rasa dah cukup 'keras' ni sebenarnya. Sampai mengeras jadinya. Wakahaha... Jangan fikir yang bukan-bukan pulak. Moralnya, tanggapan kita pada diri sendiri takkan sama dengan tanggapan orang lain.


Berbalik pada pesta buku kat PWTC, Moon sangat-sangat teruja. Keseronokan bersama kawan-kawan yang sungguh bekerja keras membanting tulang untuk memastikan jualan sentiasa meningkat hari demi hari, memang paling best Moon rasa. Pergh... ayat, tak tahan! Tapi Moon tak tipu. Pesta buku kat PWTC yang paling seronok. Walaupun penatnya terasa dari hujung rambut sampai hujung kaki, dari liang roma hingga ke saraf paling hujung... itu semua berbaloi dengan kepuasan hati.


Jadi, jika ada kesempatan datanglah ke PWTC. Khabarnya, ramai penulis akan bertamu di booth Alaf 21. Kalau nak tahu, ada info tentang ni di laman web Alaf 21. Seperti biasa, Alaf 21 dan syarikat bersekutunya Kumpulan Karangkraf ada tema setiap tahun. Tahun lepas, tema santai bercuti walaupun sedang bekerja. Siap dengan baju Hawaii dan topi segala. Rasa kelakar ada, bangga pun ada. Sebab lain daripada orang lain. Untuk tahun ni pula, kenalah datang ke PWTC kalau nak tahu. Sekali kaki dah melangkah masuk, akan bertambah lagi ilmu di dada.


Moon ada beberapa gambar pesta buku tahun lepas yang nak dikongsikan bersama. Memang banyak sebenarnya, tapi Moon ambil secara rawak saja. Nak tunjuk semua, overlah pulak kan? Saksikanlah...


4 comments:

-Ain-Dak In- said...

thun pas x pat pegi..
sebab asyik menanam anggur..
thun ni insyaallah...
semoga allah beri keizinan..
amin..amin...

zakiah said...

akak dan anak2 sudah pun menapak ke pesta buku pada hari pertama ia diadakan...
nampaknya takde rezeki kami berjumpa dengan moon. jaga diri bebaik ya

...: muRn! aQ!La :... said...

loli..
akk harap sgt dpt jmp awk.
insya-Allah..

k.zakiah..
moon br berpeluang nak buka komputer ni.
rasa hampa la x dpt jmp akk ari tu.
moon mmg ada jumaat ari tu kat level 2.
lps ni ntah bila dpt jmp akk.. :(

Abang Long said...

Tidak ada rezeki kita hendak berjumpa.