About Me

Monday, January 11, 2016

...koyak usus kalau tak makan...

bila baca kisah student U yang takde duit nak makan sanggup ikat perut sampai koyak usus, teringat saya masa study dulu.
saya pun orang susah.
banyak kali duit belanja saya RM100 je untuk sebulan.

mujur saya duduk asrama.
breakfast, lunch, dinner semua ditanggung.
mujur jugak saya jenis makan tak memilih.
sedap ke.. tak sedap ke.. ikan jaket ke.. ikan pecah perut ke.. semua saya makan.
kalau tak makan, koyak usus saya nanti.
nak beli makanan yang sedap sedap tak mampu.
so.. hadap je mknan kat dining hall.
kena tunjuk kad pada orang yang jaga kat pintu masuk.
pastu nnti dia tanda kad kita tu.
tak boleh la kita makan 2 kali.
huhuhuu..

nak makan sedap, tunggu kengkawan kita beli mknan kat luar.
kalau dia pelawa, merasa la saya makan sedap.
kalau tak, telan liur je la tengok dia mkn.
bila kawan pelawa, saya acah acah jual mahal dulu.
tapi makan jugak la pastu.
kawan saya cakap: "kau ni semua kau makan. tolak batu dengan kayu je."

masa dengar dia cakap camtu, koyak hati saya.
sob.. sob.. 😢

~end~

No comments: