About Me

Friday, September 9, 2016

...projek editing MENANGISLAH CINTA...

sekali lagi saya diamanahkan untuk mengedit karya seorang novelis.
novelis tersohor tanah air.
cewaaahhh...

novelis aleya aneesa siapa yang tak kenal.
famous kot.
kali ni dia terbitkan sendiri novel dia.
tajuknya menangislah cinta.

title page. sempoi je.

copyright page yang tertera nama saya. tak cari pun mesti jumpa punya. herherr...

ni la rupa layout novel menangislah cinta.

layout bahagian belakang novel.

disebabkan tajuk tu, saya buat design layout novel dia gambar vector perempuan yang pegang payung.
biasanya orang pakai payung masa hujan.
masa panas orang jarang nak pakai payung.
hujan ni simboliknya adalah tangisan.
so vector perempuan berpayung ni melambangkan yang dia dalam keadaan kesedihan, dia tetap redah berbekalkan sekaki payung.
walau bagai mana perih derita menanggung sengsara, dihadapi jua berbekalkan segenggam ketabahan.
huhuu...
kemain lagi bermetafora. 
lol

dan disebabkan atas permintaan aleya aneesa sendiri nak layout yang simple, maka saya tak berlebih buat design.
ada part-part yang dia suruh saya delete supaya layout ni nampak clean.
saya okey je.
kita kena ikut citarasa novelis tu. 
ada yang suka layout sarat barat dengan macam-macam.
ada yang suka simple dan bersih. 

so kalau nak beli novel aleya aneesa yang terbaru, bolehlah refer poster ni.
boleh juga beli terus dengan aleya aneesa di facebook. 


poster menangislah cinta. cute kan cover dia. cerita pun best. 

dan kalau ada sesiapa yang nak novel dia diedit + dilayout oleh saya, bolehlah emel ke murni.aqila@gmail.com.
harga yang sangat reasonable.
insya Allah.

~end~

No comments: