About Me

Monday, February 19, 2018

...SCAMMER detected...


khabar gembira untuk kita semua.
website scam.my ni wujud supaya kita tak tertipu dengan scammer.
sumpah sangat sangat sangat berguna.
caranya memang mudah.
hanya perlu taip nama orang yang kita nak tengok tu atau nombor telefon dia atau nombor akaun dia kat ruang keyword tu.

saya pernah ditipu online seller.
so saya taip nombor telefon dia yang saya masih save.





terus keluar nama penipu ni siap dengan nombor akaun bank dia. 
memang betul nama dia aryanti binti yaakob.
ada 2 cases yang dilaporkan pasal dia ni.
tak guna punya perempuan.

kalau nak tahu aryanti ni seorang ibu beranak 4.
semua anak dah besar-besar.
alamat kat seremban.
dia dah tua pun.
mungkin hampir 50 umur dia.
sanggup dia menipu duit orang.

saya ada buat police report.
dan saya bagi tahu kat dia saya dah buat police report sebab dah 1 bulan saya tak dapat barang yang saya nak beli.
alasan dia sebab supplier ada masalah.
bila saya minta refund dia tak bagi.
bila saya bagi tahu dia yang saya dah buat police report, terus dia block saya.
haram jadah betul perangai.

kalau website ni dah wujud masa tu mungkin saya takkan tertipu dengan dia.
zaman sekarang ni dah tak boleh percaya orang sangat.
lagi-lagi online seller.
banyak yang menipu.
tak kiralah dia perempuan ke, tua ke, nampak baik ke... semua kena berwaspada.
jangan cepat sangat percaya.

kepada aryanti binti yaakob, saya takkan maafkan apa yang kau dah buat pada saya.
dan saya takkan halalkan duit yang saya bagi pada kau.
kau makan la duit haram tu biar berulat perut kau tu. 


kepada yang nak berurusan dengan duit, tak kiralah dengan strangers ke... dengan orang yang kenal gitu-gitu atau memang kenal.
tak salah kalau kita check status dia dulu kat website ni.
sebagai langkah berjaga-jaga.
sebab kalau soal duit ni, mata boleh jadi kelabu.

kepada yang pernah tertipu, jangan diam je.
buat police report supaya rekod dia ada dalam scam.my ni.
jangan biar penipu/scammer berleluasa senang-senang je makan duit kita.
jangan biar orang lain jugak jadi mangsa dia.

~end~

1 comment:

liyana said...

saya baru tahu website ni. terima kasih pasal share.